Συμβουλές για την σταθερή διατήρηση του βάρους μας!

Συμβουλεύει η Δρ. Αμαλία Τσαγκάρη, Κλινική Διαιτολόγος Γενικό Νοσοκομείο ΚΑΤ

  • Ποιες είναι οι δυσκολίες διατήρησης σταθερού βάρους σε άτομα που έχουν μόλις χάσει βάρος;

Η δυσκολία διατήρησης σταθερού βάρους φαίνεται να προβληματίζει κυρίως τα άτομα που έχουν ακολουθήσει ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους και τείνουν προς την ολοκλήρωση του. Λύση σε αυτό το πρόβλημα δίνει η εύρεση της ισορροπίας ανάμεσα στην δίαιτα του προγράμματος αυτού και στο διαιτολόγιο πριν την έναρξη της προσπάθειας μείωσης του βάρους του.

Δεν υπάρχει μια δίαιτα σταθεροποίησης του σωματικού βάρους, αφού για κάθε άνθρωπο είναι σημαντικό να κρατήσει τις νέες συνήθειες που αναγκαστικά απέκτησε στη διάρκεια της απώλειας βάρους και τον βοήθησαν στην διαδικασία αδυνατίσματος. Αξίζει να δούμε παρακάτω κάποιες από τις συνήθεις που συχνά συμβάλουν στη διατήρηση του απωλεσθέντος βάρους. :

  1. Ο τρόπος μαγειρέματος

  2. Ο αριθμός γευμάτων που καταναλώνουμε εκτός σπιτιού

  3. Ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ

  4. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών

Όσες περισσότερες συνήθειες από τις παραπάνω μπορούμε να διατηρήσουμε, τόσο πιο πιθανό είναι να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τα κιλά τα οποία χάσαμε. Βέβαια, σημαντική είναι κι η επίδραση της φυσικής δραστηριότητας στην προσπάθεια διατήρησης βάρους, είτε είναι στα πλαίσια μιας εντατικής σωματικής δραστηριότητας που έχουμε στην καθημερινότητα μας, είτε είναι κάποια πιο ήπια φυσική δραστηριότητα, όπως το έντονο περπάτημα.

  • Υπάρχουν κάποιες πρακτικές οδηγίες για την διατήρηση του βάρους των νορμοβαρών (άτομα που ήδη βρίσκονται στο φυσιολογικό τους βάρος);

Όσοι είναι νορμοβαρείς φαίνεται ότι από μόνοι τους έχουν κάποια ισορροπία στο ενεργειακό τους ισοζύγιο, δηλαδή αυτά που προσλαμβάνουν, αντιστοιχούν σε αυτά που καταναλώνουν τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας.

Βέβαια πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση των διατροφικών μας συνηθειών. Άλλωστε το να φροντίσουμε να εντάξουμε στο ημερήσιο διαιτολόγιο και στον ημερήσιο τρόπο ζωής «καλές συνήθειες» είναι καλοί στόχοι για την επίτευξη της υγείας μας.

Κάποιες «καλές συνήθειες» για την βελτίωση των διατροφικών μας συνηθειών, μπορεί να είναι οι εξής :

  1. Πρόσληψη διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών

  2. Ενσωμάτωση ικανοποιητικών ποσοτήτων ασβεστίου μέσω άπαχων γαλακτοκομικών

  3. Ενσωμάτωση στην διατροφή μας φρούτων και λαχανικών με ποικιλία χρωμάτων για να λαμβάνουμε και ποικιλία βιταμινών

  4. Φυσική δραστηριότητα

  • Πως θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε σταθερό το βάρος μας σε μια περίοδο νηστείας;

Φυσικά, κατά τις περιόδους νηστείας, κάτι που δυσκολεύει αρκετά είναι ο έλεγχος της ποσότητας λήψης του «καλού» λίπους και των υδατανθράκων.

Ως γνωστόν η πρόσληψη πρωτεΐνης με την μορφή του κρέατος, μέσω σύνθετων μεταβολικών μονοπατιών δημιουργεί το συναίσθημα του κορεσμού. Επομένως, όταν τα απομακρύνουμε από το διαιτολόγιο μας συνειδητά, είναι λογικό να αισθανόμαστε μειωμένο το συναίσθημα του κορεσμού. Ως εκ τούτου, χρειάζεται μεγάλη πειθαρχία στην κατανάλωση νηστήσιμων τροφίμων, τα οποία να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες στην σωστή ποσότητα, ώστε να αποφευχθεί η απόκτηση βάρους. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός προϊόντων τα οποία είναι φυτικής προέλευσης και μάλιστα νηστίσιμα, κι έχουν ως στόχο να δώσουν μια πληθώρα χρωμάτων στο διαιτολόγιο μας, χωρίς να φοβόμαστε την διαταραχή του βάρους μας.