Περπάτημα: άσκηση πρώτης επιλογής!

Το περπάτημα αποτελεί μια άσκηση πρώτης επιλογής γιατί είναι ένα ασφαλές σπορ, που δεν προκαλεί τραυματισμούς, είναι μια εξαιρετική άσκηση φόρτισης και βέβαια προφυλάσσει και από την οστεοπόρωση.

Κατά το περπάτημα κρατάμε το πόδι μας στο έδαφος και πατάμε με την φτέρνα βάζοντας ελάχιστη δύναμη, κάτι το οποίο μας προφυλάσσει από πιθανές θλάσεις στους μυς. Το περπάτημα μπορεί να γίνει με ήπιο τόνο ή πιο έντονα, αν μάλιστα θέλετε να αποκτήσετε την φόρμα σας!

Το τρέξιμο αποτελεί επίσης μια πολύ καλή άσκηση αλλά είναι σαφώς πιο έντονη από το βάδισμα και θα πρέπει, εφόσον το αποφασίσετε, να το ξεκινήσετε και να επιταχύνετε σταδιακά.

Για να γίνει αποδοτική η βάδιση θα πρέπει να περπατάτε αρκετά δυναμικά∙ τόσο ώστε να αυξήσετε τις καρδιακές σας σφίξεις σε σύγκριση με αυτές που έχετε όταν βρίσκεστε σε κατάσταση ηρεμίας. Ακόμη, καλό θα ήταν να παίρνετε βαθιές αναπνοές και να ιδρώσετε λίγο.

Για να το πετύχετε αυτό μπορείτε είτε να κάνετε μεγαλύτερα βήματα ή να εναλλάσσετε τα βήματά σας με γρηγορότερο ρυθμό. Ακόμη, με την έντονη αυτή κίνηση των ποδιών συνδυάστε και μια δυναμική κίνηση των χεριών σας. Αυτό επιτυγχάνεται με το λύγισμα των αγκώνων σας.

Φυσικά η επανάληψη της άσκησης αποτελεί και το μυστικό για γρήγορα και θεαματικά αποτελέσματα. Προσπαθήστε να περπατάτε όσο το δυνατόν περισσότερο κάθε μέρα. Συνήθως 30’ βάδιση με μέτριο προς γρήγορο ρυθμό είναι αρκετά.

Κι εδώ κάποια μικρά μυστικά:

  • Πριν ξεκινήστε να περπατάτε κάντε μια ελαφριά προθέρμανση.
  • Αυξήστε σταδιακά την ταχύτητα, ώστε αν έχετε κάποιον δίπλα σας να μπορείτε να μιλάτε και να περπατάτε ταυτόχρονα.
  • Προσπαθήστε να βαδίζετε με έντονο ρυθμό για περίπου 20’ και βάλτε στόχο μετά από αρκετές φορές να φτάσετε τα 45’ βαδίσματος.
  • Μην ξεχνάτε να χαλαρώνετε στο τέλος με 5 λεπτά κανονικής βάδισης
  • Και τέλος, επωφεληθείτε από τον πολύ καλό καιρό που έχουμε στην χώρα μας και ευνοεί τις βόλτες!

Συμβουλεύει ο Χρήστος Κομισόπουλος, Φυσικοθεραπευτής